Het Gelders Orkest en VGZ organiseren dankconcert voor mantelzorgers Nieuws - Gepubliceerd op 08 november 2017

Op 10 november is het de Dag van de Mantelzorg. In Nederland zijn er meer dan 3 miljoen mantelzorgers; mensen die vrijwillig, langdurig en intensief voor een ander zorgen. Wekelijks zorgen zij voor een naaste, bijvoorbeeld een partner, kind, vader of buurvrouw. Het geven van mantelzorg wordt vaak gezien als iets vanzelfsprekends, maar zo vanzelfsprekend is het eigenlijk niet. VGZ en Het Gelders Orkest willen deze mantelzorgers dan ook bedanken met een bijzonder concert.

Dag van de Mantelzorg

Jaarlijks wordt op 10 november tijdens de Dag van de Mantelzorg extra aandacht gegeven aan alle mantelzorgers van Nederland. Voor alle (soms zware) hulp die deze mensen in stilte aan een naaste geven, wil VGZ samen met Het Gelders Orkest zijn waardering laten blijken. Het Gelders Orkest gelooft dat symfonische muziek de wereld mooier maakt en het leven verrijkt. Onze muziek ontroert, raakt en brengt mensen samen. Ook in de zorg. Om de mantelzorgers te bedanken creëren wij samen met VGZ een bijzonder moment.

Persoonlijk concert

Op de Dag van de Mantelzorg reist een ensemble van Het Gelders Orkest door Gelderland om een dankconcert aan mantelzorgers te geven. Vanuit een gezamenlijke passie voor het duo voor viool en cello van Zoltan Kodaly, vormen Marjolein van Dingstee en Inge Grevink sinds enkele jaren het Van Dingstee-Grevink Duo. Met als basis de viool en cello laten zij een dankwereld aan klankkleuren horen. Op het kantoor van VGZ speelt het duo op 10 november een bijzonder dankconcert voor een grote groep mantelzorgers. In Malden wordt een persoonlijk moment gecreëerd met een intiem huiskamerconcert bij Sylvia Revet. Sylvia is mantelzorger van haar dementerende vader. Door vrienden en familie is zij naar voren geschoven om extra in het zonnetje gezet te worden.