Actualiteitenoverzicht Alle actualiteiten

terug Zoeken
Filter op:    Nieuws    Blog    Recensie

Het Gelders Orkest en VGZ organiseren dankconcert voor mantelzorgers Nieuws - Gepubliceerd op 08 november 2017

Op 10 november is het de Dag van de Mantelzorg. In Nederland zijn er meer dan 3 miljoen mantelzorgers; mensen die vrijwillig, langdurig en intensief voor een ander zorgen. Wekelijks zorgen zij voor een naaste, bijvoorbeeld een partner, kind, vader of buurvrouw. Het geven van mantelzorg wordt vaak gezien als iets vanzelfsprekends, maar zo vanzelfsprekend is het eigenlijk niet. VGZ en Het Gelders Orkest willen deze mantelzorgers dan ook bedanken met een bijzonder concert.

Het Gelders Orkest in uitstekende vorm Recensie - Gepubliceerd op 07 november 2017

Na een aantal buitenconcerten, een kinderconcert en het begeleiden van de opera La Traviata speelde Het Gelders Orkest het afgelopen weekend het eerste symfonische concert van dit seizoen. Een prachtige recensie in het NRC volgde.

Voor het eerst naar
een klassiek concert?

We helpen je kiezen

Concertagenda

Nieuw talent in de Academy Nieuws - Gepubliceerd op 19 oktober 2017

Het Gelders Orkest heeft een belangrijke rol binnen talentontwikkeling in Oost-Nederland. Met Het Gelders Orkest - Academy biedt de organisatie plaats aan jonge, zeer getalenteerde musici, die deelnemen aan producties terwijl ze worden gecoacht door professionals. Dit seizoen nemen Jesse Solway en Lucía Mateo Calvo na een geslaagde auditie deel aan de Academy als contrabassisten. Gefeliciteerd!

Meewerken bij het orkest? Nieuws - Gepubliceerd op 03 oktober 2017

Jong of oud, man of vrouw, Het Gelders Orkest kan niet zonder zijn vrijwilligers. Bij symfonische concerten, schoolconcerten, marketingactiviteiten, vriendenrepetities maar ook op kantoor. Onze vrijwilligers steken graag hun handen uit de mouwen en geven daarmee de concertbeleving van onze gasten net dat beetje extra. Het Gelders Orkest is hen dan ook enorm dankbaar voor hun hulp!

Schrijnend verhaal achter romantische mythe La traviata Recensie - Gepubliceerd op 02 oktober 2017

Op zaterdag 30 september bracht de Nederlandse Reisopera samen met Het Gelders Orkest, Consensus Vocalis en Scapino Ballet één van de grootste klassiekers uit het operarepertoire: Verdi’s La traviata. Regietalent Floris Visser slaagt erin de sluier weg te halen die er eigenlijk vanaf de eerste uitvoering over het drama rond de sjieke prostituée Violetta Valéry heeft gehangen.

Giancarlo Rizzi maakt debuut bij Het Gelders Orkest Nieuws - Gepubliceerd op 16 september 2017

Deze week werd bekend dat voor het concert op 4 november in Apeldoorn chef-dirigent Antonello Manacorda wordt vervangen door zijn assistent; de jonge en getalenteerde Giancarlo Rizzi.